Ad Timmermans


Hallo, ik ben Ad Timmermans en woon samen met mijn vrouw Jeanne en kinderen Stijn (22), Geert (20) en Ingrid (19) in het Brabantse Diessen. Ik ben 50 jaren oud en werk als productmanager MKB bij Interpolis. Sport staat centraal in mijn leven en ben wat dat betreft nog erg ambiteus. In de zomer doe ik veel aan fietsen en skeeleren. Gedurende de winter doe ik aan mountainbiken en marathonschaatsen. Dit laatste doe ik in wedstrijdverband en geef daarin ook training. Ik stel voor mezelf jaarlijks doelen, zoals in de winter deelname aan de Alternatieve Elfstedentocht op de Weissensee. Dat doe ik ook voor de zomer en vanaf het eerste moment dat ik vernam van de ervaringen van Leo en Hans bestond er voor mij geen twijfel. 

Mijn deelname aan de editie 2009 staat in het teken van dankbaarheid. Dankbaar omdat ik kan doen wat ik doe, zonder belemmerd te worden. Ik zie me heen dat het niet iedereen in dezelfde mate is gegund en dat raakt me diep. Het gevoel van onmacht overheerst. De sportieve kant van de deelname is voor mij dan ook ondergeschikt aan het hogere doel: op basis van saamhorigheid met het team een zo goed mogelijk resultaat krijgen voor het KWF. Daar wil ik me optimaal voor inzetten. Eén dag de grenzen opzoeken, dit in het teken van ‘opgeven is geen optie’. Maar die ene dag staat in geen enkele verhouding tot degene die de echte strijd tegen kanker voeren. Deze mensen dwingen met hun positieve houding een diep respect af. Zij hebben geen keuze, maar wij wel. Ik kijk er erg naar uit om met ons team de voorbereiding te doen en toe te leven naar 4 juni 2009. En we zullen slagen, daar ben ik van overtuigd.