René Kleinsman

Hoi, mijn naam is René Kleinsman, 48 jaar jong, 24 jaar getrouwd met Marie-Claire en vader van 3 kanjers. Tot zover het cijfermateriaal. Ook ik werk als schade-expert Brand bij Achmea Schadeservice. Zo kan het eigenlijk niet anders of je word positief besmet met het Alpe d’Huzes virus.

Als collega’s zijn we rare vogels. We werken vrij solistisch vanuit een kantoor thuis. Dagelijks gaan we alleen op pad om problemen op te lossen. Een vrij en onafhankelijk beroep. Maar als er grotere calamiteiten zijn, pakken we het met een paar man op. Als het echt bijzonder is, denk bijvoorbeeld aan de overstromingsschades in Limburg en de vuurwerkramp in Enschede, dan wordt er een groot team opgezet. Het maakt eigenlijk niet uit wat er ook gebeurd. Als het nodig is zoeken we elkaar op en gaan we ervoor. Die spirit is geweldig. Je kunt echt veel voor mensen betekenen die in de problemen zitten. Die teamspirit gaan we nu gebruiken in de strijd tegen kanker.

Naarmate je ouder wordt zie je meer om je heen gebeuren. Mensen worden ziek. De een wordt beter, de ander is er soms in een keer niet meer. Af en toe voelt dat heel onrechtvaardig. Je bent je bewust van je eigen geluk. Je koestert dat, maar weet dat niemand garantie krijgt. Je wilt meevechten in de strijd die wordt gestreden. Alle kleine beetjes helpen. Een van die strijders is Hans Bouwhuis en laten we daarbij zijn vrouw Geesje en hun kinderen niet vergeten. Wát een karakter heeft dat gezin. Vorig jaar hebben Hans en Leo in een tentje bij mij en vele anderen wat los gemaakt. We hebben toen geld bij elkaar gesprokkeld. Nu is het tijd voor het grote werk.

Ik ben redelijk sportief. Twee keer tennissen en een keer mountainbiken per week. Het niveau ligt niet zo hoog, maar stil zitten kan ik niet goed en lekker buiten bezig zijn is heerlijk. Verstand op nul en blik op oneindig. Lekker je hoofd leegmaken. Ik heb nog nooit een berg als een Alpe d’Huez opgefietst, maar met veel oefenen, een paar andere velgjes met wegbandjes en doorzettingsvermogen moet ik drie keer die verrekte berg op kunnen komen. Wie weet zit er nog meer in.

Met mijn enthousiasme wil ik zo veel mogelijk geld inzamelen. Het is prachtig dat iedere Euro door het anti strijkstok beleid 1-op-1 naar een van te voren uitgezocht project van de Kankerbestrijding gaat. Op deze manier zullen er steeds meer winnaars uit de strijd komen. Prachtig toch?