Harold Heerdink


Hallo, mijn naam is Harold Heerdink. Ik ben 35 jaar jong en getrouwd met Sonja. We hebben een dochter van twee jaar jong. Ze heet Sophie en krijgt op tweede kerstdag ’08 een zusje, tenminste als de ooievaar zich aan de planning houdt. Samen wonen wij in Lieshout en zijn wij druk doende onze verhuizing (binnen Lieshout) voor te bereiden. Deze staat gepland op 8 december 2008.

Sinds 2006 ben ik als schade-expert aansprakelijkheidsverzekeringen en technische verzekeringen werkzaam bij Achmea Schadeservice. Dat doe ik met veel plezier. Ik werk in een leuk team van experts waaronder vele sportievelingen.

Sport speelt in mijn leven een belangrijke rol; ontspannend, inspannend, uitdagend, grenzen verleggen en resultaten boeken. Ik heb ruim 10 jaar badminton gespeeld. Later ben ik gaan fitnessen, tennissen en fietsen. Drie sporten naast elkaar beoefenen was echter een beetje te veel van het goede gezien andere leuke bezigheden naast werk, privé en sport. Daarom koos ik voor één sport; FIETSEN.

Mountainbiken is mijn passie. Ik woon nabij een bosrijke omgeving waar je mij regelmatig kunt vinden op mijn tweewieler. Sinds vorig jaar fiets ik in het MTB-seizoen elke zondagochtend een georganiseerde veldtoertocht in Brabant. Collega en Alpe d’Achmea teamlid René Kleinsman kom ik dan ook regelmatig tegen.

Samen met René heb ik eind augustus deelgenomen aan de Houffamarathon in Houffalize (Belgische Ardennen). Een MTB-tocht van 75 kilometer. Het was mede door de weersomstandigheden een slijtageslag die ons met de neus op de feiten drukte; trainen, trainen, trainen en nog eens trainen………..

Tijdens de zomermaanden leg ik regelmatig mijn fietsje in de auto om gepijlde mtb-routes in Zuid-Limburg te fietsen. Geweldige omgeving daarzo met meestal een bourgondische afsluiting.

Waarom Alpe d’HuZes?
Kanker is een nare ziekte. Iedereen heeft er direct of indirect mee te maken of te maken gehad. Ook ik heb helaas die ervaring binnen mijn familie en vriendenkring. Gelukkig is kanker in vele gevallen te genezen. Nog altijd wordt medische vooruitgang geboekt in dat opzicht. Daarvoor is natuurlijk wel veel geld nodig. Alpe d’Huzes is een enorme happening waarvoor sponsors veel geld bij elkaar brengen. Ik vind het geweldig dat ik mijn steentje daar aan bij kan dragen door een sportieve inspanning te leveren. Ik ga voor vier beklimmingen op 4 juni 2009!!!!!!!!!!!!!!!!!